Nová študentská karta NISIC (Alebo nie je študent ako študent)

isic

           Neviem čím to je – asi tým dlhým pobytom v zahraničí – že som dokázal zabudnúť na naše typické Slovenské porekadlo: Na Slovensku je to tak. Stačila však jediná návšteva doma a všetko sa bezpečne vrátilo naspäť do poriadku. Postarali sa o to naše slávne Slovenské železnice – firma to známa ponukou “adekvátnej kvality” prepravy za vysoké ceny. Ale nechcem sa sústrediť na staré, do šrotu súce komunistické vagóny, otrasné toalety, skoro nulový rozdiel medzi prvou a druhou triedou aj napriek vysokým príplatkom – chcem vás oboznámiť s ich novým produktom – Kartou NISIC (Non International Student Identity Card). Bude to asi nejaká novinka, pretože som sa o nej v Bratislave minulého roku prvýkrát dozvedel. Veľa detailov o nej neviem, Google nepomohol, hádam mi niekto z vás pomôže…            

           Keďže študujem na univerzite v Spojenom Kráľovstve, párkrát do roka navštevujem Slovensko v rámci dovolenky, nebolo tomu inak ani minulý rok. Priletel som teda do Bratislavy z Manchestru, vzal som si predražené taxi z letiska s cieľom stihnúť posledný vlak do Spišskej Novej Vsi. Úspešne som dorazil na hlavnú stanicu obklopenú kopou podozrivých indivíduí, vošiel som dnu a poslušne som sa postavil do radu ľudí čakajúcich na zakúpenie cestovných lístkov. Konečne som sa dostal na rad, vytasil som vyblýskanú študentskú kartu ISIC (International Student Identity Card) a vypýtal som si študentský lístok do Spišskej. Počul som totiž od známych, že študenti majú na cestovanie vlakom zľavu, tak som sa rozhodol ju využiť. Postaršia pani za okienkom si teda kartu vzala, začala ju obzerať a asi po minúte múdro skonštatovala: “ale veď Vy neštudujete na Slovensku!“ … Sarkastickú poznámku, ktorú som mal v tom momente na jazyku (teda uistenie panej, že ja som si ten fakt už dávno všimol) som prehltol a pritakal som. A dostal som odpoveď: “ale Vaša karta u nás neplatí!“ … Zamrzol som na pár stotín sekundy a slušne som podotkol, že je to predsa ISIC, ktorá presda platí po celom svete. Odpoveď, ktorá nasledovala, ma totálne dorazila – vraj na uplatnenie zľavy potrebujem ISIC slovenský. Z toho som si vydedukoval, že teda u Slovenských železníc uznávajú iba akúsi Nemedzinárodnú Študentskú Kartu – NISIC. Čo som mal robiť, takú mi na našej univerzite žiaľ neposkytli, odchod vlaku sa blížil a tak som bol nútený zakúpiť si lístok v plnej cene…            

           Nechápem, prečo musí byť u nás doma všetko iné. Podľa železníc teda ISIC vlastne ISICom nie je a kto je študentom na zahraničnej univerzite, ten je automaticky nahraný a k žiadnej zľave sa nedopracuje. Musím podotknúť, že ak hocijaký študent zo Slovenska navštívi Anglicko a má so sebou študentskú kartu, nárok na zľavy (ktorých je tu fakt požehnane) si uplatní absolútne VŠADE bez výnimky a to bez rozdielu, či študuje u nás, v Angole, alebo v Anglicku. Môj ISIC som neskôr dokonca použil aj v jednom kníhkupectve v centre Žiliny oproti obchodu W&W a žiaden problém som s tým nemal. Slovenské železnice by sa konečne teda mohli zaradiť do medzinárodnej siete prepravcov (ak už nie kvalitatívne, tak aspoň takto) a začať poskytovať študentské zľavy adekvátne a bez rozdielov aj na MEDZINÁRODNÉ študentské karty. Cestovaniu zdar.  

68 komentárov to “Nová študentská karta NISIC (Alebo nie je študent ako študent)”

  1. jano Says:

    ano ano, je to tak, studujeme tiez v zahranici (to znie lepsie ako ked poviem v Cechach ;-) ) a tiez som sa “cez slzy zasmial” ked mi povedala na ten “najmedzinarodnejsejsi” preukaz studenta, ze toto tu neplati, ze oni uznavaju iba “slovensky ISIC” – zeby SISIC ?!

  2. Vyziadaj si od nich oficialnu informaciu, ze to tak je. Panie za okienkom obcas rozmyslaju nad ramec toho, co je v ich pracovnej naplni.

  3. zdeno Says:

    ja som mal podobnu skusenost – tebe totiz nestaci obycajny ISIC (pripadne ina cipova karta vydana slovenskou univerzitou) – ale musis ju mat aktivovanu tvojou (slovenskou) univerzitou…ja som mal platnu kartu s platnou znamkou – ale nemal som ju aktivovanu – naco som bol prinuteny ako student si doplatit plnu sumu listka a pokutu…takze pani pri okienku ti vlastne zachranila peniaze:)
    da sa povedat – ze pristup zeleznic aj SAD ma tiez svoju logiku – stat im plati kompenzacie za prepravu vo verejnom zaujme – teda aj za prepravu studentov a dochodcov atd…preco by malo slovensko dotovat cudzich studentov? (tolko k logike – ktora je neuprosna – nehovorim, ze s nou stopercentne suhlasim, ale je to takto bezne v mnohych europskych krajinach – a v mnohych aj nie)…

  4. f.i.l.i.p Says:

    Ano je to tak, moj prabratranec z druheho kolena studuje v Cechach (cesky ISIC) a mal ten isty problem. Na jeho neoblomne naliehanie, vytrvalost a vyhrazky, ze sa nepohne od okienka, mu vyrobili specialnu karticku na zlavu. Zistim podrobnosti a napisem, ale skutocne plati iba Slovensky…

  5. f.i.l.i.p Says:

    Tak ma este napadlo, ze je zaujimave, ze ta odmietli hned pri okienku. Pretoze tam si pytas iba studentsky listok, skutocne problemy nastavaju az vo vlaku, ked sa ti zacne revizor vyhrazat pokutov:)

  6. btw k predrazenemu taxiku – odporucam si v BA volat taxi telefonom. Stoji to polovicu oproti cene z ulice (u tej istej taxisluzby).

  7. katedra Says:

    v prvom rade pri okienku nepotrebujes sa preukazovat ziadnym preukazom….ked chcem kupit staremu otcovi ktory ma 80rokov tak potrebujem mat jeho obciansky aby mi teta uverila ze chcem zlavu? nie….

    problem by si mal keby sprievodca a kontrolor listkov zacal mat pripomienky na tvoj preukaz….ale tak vacsine z nich je to jedno a nepozeraju na udaje…

  8. seth82 Says:

    Nuz:a nie je to jedno ci mi je ta karta figu platna pri okienku alebo vo vlaku? v kazdom pripade by som sa spravodlivosti nedovolal a mal by som z toho opletacky, pripadne by som musel doplatit za listok a este aj nejaku pokutu…princip je ten isty.ci ma pravo sa ma pytat pri okienku alebo nie, to ja uz neviem, tak zbehly v tom nie som. V kazdom pripade na druhej strane mi ta postarsia pani za okienkom usetrila chaos vo vlaku.

  9. Huncut Says:

    Zo stránky Zeleznicnej spolocnosti:

    Ak študujete v zahraničí, žiacky preukaz si vybavíte v ktorejkoľvek pokladnici. Požadujeme od vás predloženie školou potvrdenej Žiadanky, Potvrdenia o návšteve školy a jeho úradný preklad. Úradný preklad Potvrdenia o návšteve školy nepožadujeme, ak je Žiadanka potvrdená priamo pečiatkou zahraničnej školy, alebo ak je Žiadanka alebo Potvrdenie o návšteve školy prezentované v českom jazyku. Okrem toho prinesiete ešte aktuálnu fotografiu ako na občiansky preukaz a preukaz totožnosti.
    http://www.slovakrail.sk/index.php?id=ziaci-a-studenti

  10. Fio Says:

    Filip:
    vies dat nejake info k tej studentskej preukazke ? :)

  11. seth82 Says:

    Huncut: Zjavne si nepochopil, o co mi ide. Ak je to raz ISIC, ziadne dalsie vybavovacky by nemali nastat. INE krajiny ju bez otazok akceptuju, nevyzaduju na zlavu preklad potvrdenia a ine blbosti. Ked som bol v roku 2002 v Anglicku a bol som este studentom na slovenskej univerzite (ISIC som si vtedy vybavil v CKM), pri kupe studentskeho listku vo vlaku alebo v kine ma nik neotravoval byrokraciou. ISIC je ISIC a tym to ma hasnut.

  12. macbeth Says:

    Tiez ma to pobavilo, lebo studujem v zahranici… ale napriklad autobusove spolocnosti s tym problem nemaju…
    Kazdopadne ked som bol minuly rok byvalymi spoluziakmi presvedceny, ze mi staci isic a mozem ist so zlavou, tak mi revizor vo vlaku nic nepovedal. (Zaujimave bolo, ze z celej partie chcel vidiet iba moj isic :) Takze asi to zavisi aj od revizora…
    .
    Inak si myslim, ze zahranicnych studentov po Slovensku necestuje az tolko, aby sa to zelezniciam vyraznejsie prejavilo na zisku a keby zacali normalne uznavat ISIC, aspon by mali viac spokojnych zakaznikov…

  13. m2K Says:

    seth82:
    Zjavne nepoznas situaciu v ostatnych krajinach.
    Budme radi ze tie zeleznice tu zlavu poskytuju pre slovenskych studentov.
    V cechach na ISICa zlavu na vlak nedostanes. Musel som si kupit Junior Pas. Cize by som ich az tak nekritizoval. Je to ich slobodna volba. Vramci informatizacie mas lepsi jeden preukaz ako 300 dalsich cize zaviest pre studentov zvlast preukaz je hlupost.
    Na SR pouzivam tratovu zlavu 50 percent zlava a je to to iste ako by som mal ISIC.
    Kedze som v UK tak sa mi nezda ze na ceskeho ISICa mohol uplatnit zlavu na zeleznici. Max tak vybavit preukaz na zlavu. xhruso00 (at) gmail.com

  14. maťo Says:

    Ja tiež študujem v ČR a tiež som mal opletačky. Český ISIC v SR neberú, preto musím ísť každý rok najprv jednu cestu “tam” za plné cestovné. V škole potvrdiť žiadanku a znova “späť” za plné cestovné. A potom sa ešte musím hodnú chvíľu hádať s úradníčkou za okienkom, ktorá na vyplnenej žiadanke zaručene nájde aspoň 5 chýb, kvôli ktorým mi preukaz nevydá. (Minule teta chcela, aby som v škole povedal, aby si dali urobiť inú pečiatku, lebo takúto oni neakceptujú. Musí byť červená a okrúhla a nie modrá a hranatá.)
    Inak musím spomenúť, že Slovakrail dotuje cestovné akýmkoľvek študentom slovenských VŠ aj Slovákom študujúcim v zahraničí.
    České dráhy dotujú cestovné len českým študentom, teda ja ako Slovák na študentskú zľavu v ČR nárok nemám.
    Inde vlakmi moc necestujem, ale veľmi silne pochybujem, že sa nájde viac štátov, kde mám študentskú zľavu na cestovnom za prdloženie ISIC.
    A v USA sa na ISIC tiež dívali, ako keby to videli prvýkrát. Len toľko:-)

  15. seth82 Says:

    m2k: Takze ta odcitujem:”Vramci informatizacie mas lepsi jeden preukaz ako 300 dalsich cize zaviest pre studentov zvlast preukaz je hlupost.” – suhlasim, – naco nam je plno preukazov, ked postaci ISIC? Pises, ze zjavne nepoznam situaciu v inych krajinach – napis prosimta, v ktorej Europskej krajine ti na ISIC nedali zlavu, pripadne si s tym mal natahovacky… A pises ze zijes v UK, skusal si slovensky ISIC na zeleznici, v kine, alebo hocikde, kde sa da uplatnit???? JA totiz ano a vtedy mi (a nie len mne) ho vzali bez otazok a v kine, pripadne na zeleznici ma nik neziadal, aby som im ukazal slovenske potvrdenie zo skoly prelozene do anglictiny…

  16. Nuž, tiež sa mi tento postup zdá neštandardný. V Barcelone s ISICom nemali problém nikde.

  17. zdeno Says:

    pre seth82 – poviem ti len o krajinach kde som cestoval vlakom – v nemecku som zlavu na isic dostal, v belgicku nie, v rumunsku nie, v madarsku nie…vacsinou argumentovali tym, ze stat plati zlavy len pre vlastnych studentov – co je logicke…myslim, ze europa je v tomto rozdelena – ale vacsina krajin ti isic na cestovanie neuzna – este tak na vstup do muzea alebo nieco podobne..

  18. jano Says:

    pre m2K – České dráhy: “Po předložení karty ISIC může cestující zakupovat síťové jízdenky KLASIK se slevou 25%.”

  19. Jerry Says:

    Je to jednoduche: Zeleznice neposkytuju zlavu na ISIC, ale na to ze si student Slovak (na Slovenskej skole alebo Slovak v zahranici). Len boli dotlacene (co je dobra vec), aby nevydavali vlastne preukazky, ale aby sa prisposobili tomu, ze vacsina slovenskych studentov ma ISIC a tak to spojili dokopy.
    Neriesim to ze te system je hlupost, len ti hovorim, ze sa rozhorcujes zbytocne, lebo ta zlava vobec nesuvisi s tym ci mas ISIC alebo nie.
    A malo by to fungovat tak, ze si vezmes od nich ziadanku, das si ju potvrdit na svojej skole v zahranici a na hocijakej stanici ti potom vystavia preukaz na ktory uz budes mat zlavu.

  20. zuzka Says:

    Platny ISIC nemusia uznat ani slovenskym stredoskolakom. Minule som takto cestovala so sestrou, ktora studuje na gymnziu v Bratislave, do Kosic. Kedze to gymnazium nie jednym z troch v BA, ktore maju pristroj na aktivaciu, vo vlaku si samozrejme musela doplatit cely listok aj s pokutou
    …no samozrejme strodoskolaci z tych “vybranych” troch mozu jazdit so zlavou bez problemov a zbytocnej byrokracie….

  21. no sice som uz neni student ale jedna skusenost – mladsi brat studuje na slovenskej VS, ma ISIC kartu – slovensku! a pri jeho navsteve v Irsku sme ju vsade kde sa dalo vyuzili – a nikomu nevadilo ze tam je pisane po slovensky. ono staci ze je tam hlavicka ISIC akarta moze byt aj z Ulanbatar University a akceptuju ju.
    a propo – navstevoval som vecerny kurz anglictiny na Irskej VS, vydali nam preukaz studenta a tiez som ho vsade kde sa dalo vyuzil – a nikto sa nepytal ze chodim do skoly raz za tyzden na 3 hodiny.

  22. Miska Says:

    ja studujem tiez v CR a nechapala som ked mi teta na stanici povedala ze ziadnu zlavicku nedostanem (vtipne na tom bolo to, ze som jej ani neukazala karticku, teta mala len pamat ako drak a vie ze si stale kupujem listok do prahy, ma dobre dedukcne schopnost:P este mi vadi jedna vec, a to ze ti na stanici nepredaju miestenku na lozko alebo lehatko bez listku (neplati ani vytlacena oskenovana kopia). chcela som naraz kupit listok pre mna a priatela ktory ale momentalne nebol doma a listok mal so sebou a tetuska bola neoblomnaaaa:)

  23. ujokarol Says:

    rovnaky problem u ZSR som mal aj ja s kartou euro<26. Dost som bol z toho napaleny a tak som siel zistit nejake info a dozvedel som sa, ze oni vydavaju vlastnu kartu eruo<26, ku ktorej dostanes aj zlavu na vlak. Ku karte euro<26, ktoru vydal niekto iny tu zlavu nemas.

    Cize oni neposkytuju zlavu v ramci siete euro<26, ale vydavaju tie karty a ked mas kartu od nich dostanes ku vsetkym zlavam, ktore ti tato karta ponuka aj zlavu na vlak. Ked mas kartu vydanu niekym inym (v mojom pripade slovenskou sporitelnou), tak mas sice vsetky zlavy, ale nie zlavu na vlak. Tak som to aspon pochopil. Na Slovensku je to tak.

  24. Dodyno Says:

    Ja studujem v cechach a mam ISIC ten tiez ti je aj v Cchach na nic lebo zeleznice na neho zlavy nedavaju. A na Slovensku mas moznost si spravit studentsky preukaz a cestujes za polovicu. Ale kedze mas skolu v UK tak s tym budes mat nejake problemy lebo potrebuju potvrdenie o navsteve skoly a jeho oficialny preklad. Hold robit problemy kde sa da je stale IN!

  25. no_woman_no_cry Says:

    skus si na akykolvek isic vypitat zlavu v rakusku:))

    tam si musis kupit OBB vorteilscarfd euro 26… myslim ze za 20 euro..az potom mas narok na zlavu:)

  26. Majo Says:

    Ahoj,
    presne podobny problem som mal minuly rok. Tiez studujem v Cesku a tetuska mi nechcela uznat ISIC mojej UNI. Riesenie je lahke. Vybav si zadarmo ziacky listok a mas zlavu tusim este vyssiu ako na ISIC. Co nemeni nic na fakte, ze ZSSK je priblbla organzacia s podivnou byrokraciou.

  27. Na slovensku ti zadarmo vydajú takú kartičku na zlavnený lístok na vlak. Čiže v konečnom dôsledku to máš jedno.

  28. m2K Says:

    to seth82 o zlavach v inych krajinach: Prepac, robim preklepy. Nestudujem v UK, ale ked som tam bol tak na Southern service sa zlava na ISIC nedala pouzit.

    Ceske drahy: ISIC sa da pouzit na KLASIK jizdenku, videli ste cennik tej vasej KLASIK jizdenky – pre 99 percent ludi je to nepouzitelne. Cize akykolvek ISIC v CD neuplatnime.

    Spolubydla je vo Finsku(Helsinky) a na zeleznice ziadny ISIC neuznavaju, ked chces zlavu musis vybavit specialnu karticku.

    V Dansku mam tiez niekoho, tak pozistujem.

    Cize podla mna je lepsie ze vacsina SVK studentov nenosime zvlast karticku ZSSR (s vynimkou SVK studentov in CR)

  29. Lukas Says:

    nic si z toho nerob, aj ja studujem v UK a tiez neuznali…daj tomu 20 rokov, vsetci komanci snad dovtedy vymru a mi nastolime NWO :) aspon na slovensku, lebo uroven sluzieb “doma” je viac ako uboha…hanba!

  30. Thunder Says:

    Slovenske ISIC, myslim tie univerzitne, nie vydavane CKM, su specificke tym, ze obsahuju cip, kde je info o tom ze si studentom slovenskej VS v danom skolskom roku, zeleznice a rovnako vacsina SAD ma na kontrolu tychto kariet taku peknu citacku kde im v buse ukaze ze to mas platne na dany rok, ten system sa vola EMcard. pokial natrafis na sprievodcu co to kontroluje poctivo, tak mas smolu, rovnako mas smolu aj u autobusara, ktory tiez zoberie len kartu s platnym cipom, netreba opominat fakt ze kazda SAD ma vlastne podmienky uznavania zliav, nie vsade dostanes zlavu 50% na ISIC.
    nebolo to tak davno co na zelezniciach si mal narok na zlavu jedine na trase z miesta bydliska do miesta studia, to ze vobec na slovenske ISICy mozes teraz cestovat so zlavou 50% na vsetkych tratiach je uspech.
    inak so zlavami na ISIC co sa tyka vstupov do muzei a nevim kde este nie je ziadny problem, to povacsinou staci ukazat nieco co vyzera ako ISIC.. a to nasa slavna STU vydavala trosku odlisne ISICy, nehovoriac o tom co vydavaju teraz :D
    takze ano, na Slovensku je to tak, treba mat platny ISIC aktivovany na terminali v skole. Tvrdenie ale ze jedine na Slovensku to nefunguje nie je na mieste, staci si len diskusiu precitat, cestovanie so zlavou na SK ma svoje specifika, tak ako maju ine krajiny svoje pravidla.

  31. LaNaya Says:

    No, bohuzial nie len zeleznice ale aj autobusove dopravne podniky s tym maju problem… Mne sa stala taka nemila vec, v lete 2007 som mala pozvanu kamaratku zo Spanielska, ma 22 rokov a je studentka, samozrejme v Spanielsku, a boli sme omrknut Blavu a jej pamiatky. Pohybovali sme sa MHD na zlavnene studentske listky. Moje svedomie by mi nedovolilo ist na cierno. Co cert nechcel (ale mne to samozrejme neprekazalo) do jedneho autobusu nastupili revizori.. Pohodicka lesna myslim si, ved mame listky.. No ked zbadali cudzinca na palube, tak zacalo divadielko.. Vazena, vasa kamaratka nema narok na zlavu v MHD Bratislava, pretoze zlavnene listky platia len pre studentov Slovenska. Krik, slzy a zvada nepomohli, a tak sme boli nutene zaplatit celu pokutu, kedze to boli traja statni muzi, a utek by asi nic neriesil, co cinilo 1400 sk alebo 30 eur.. Rozhodli sme sa pre to euro, kedze uz asi dva roky nemali preratany kurz..
    ale bolo to od nich pekne hnusne..

  32. luboso Says:

    Ano, ano aj ja potvrdzujem, ze to maju takto primitivne vyriesene a ze diskriminuju ludi studujucich mimo sr.
    Ked som sa zmieril s tym ze na isic nedostanem zlavu, tak som sa rozhodol vybavit si tu ich specialnu karticku na zlavy. Isiel som do skoly, dali mi tam peciatku, vsetko co bolo treba, vypisali sme to spolu a stastny ze budem mat karticku dalsiu, som prisiel k okienku, kde mi to mali vybavit a pan za okienkom mi milo oznamil, ze potrebujem cervenu peciatku a nie modru ako mam a ze mam ist naspat do skoly a vypytat si taku ako oni chcu. Nikdy v zivote som nikomu tak skaredo nepovedal :) a v tom nastal zlom a pan mi oznamil ze to teda pojde :) takze cisty profesionalizmus

  33. Laznick Says:

    Ja neviem co sa vzrusujes… Pouzitie ISIC karty namiesto preukazky je len sluzbou navyse, za ktoru si tu i platime, neviem o tom, zeby mi ISIC vydany v SR a aktivovany na slovenskej univerzite garantoval zlavu niekde inde. Ak tak nie je spomenute… Zeleznice dostavaju za “zlavy” dotacie z rozpoctu, tak fakt nechapem, preco by mal nas stat platit zahranicnych studentov. Pochybujem, ze DB mi daju 50% off len kvoli tomu, ze mam ISIC vydany v SR… Wake up boy… To, ze je niekde napisane International, neznamena, ze sa s nim automaticky spajaju vsetky poskytovane zlavy… Co tak checknut stranku ckm2000, ta to tusim vydava a nastudovat si poskytovane zlavy, predtym, ako sa hras na mudreho?

  34. jano Says:

    ja mam slovensky isic a aj tak si ho mozem niekam strcit .. lebo doktorandom sa zlava na zeleznice a autobusy neuznava .. hoci sme od januara znovu studenti so vsetkymi nevyhodami.. ale vraj sa o tom rokuje ..

  35. seth82 Says:

    Laznick: Mozem ta poprosit, aby si napisal, kde si svoju ISIC vydanu na slovenskej univerzite skusal? Teda myslim v zahranici…Citujem:”neviem o tom, zeby mi ISIC vydany v SR a aktivovany na slovenskej univerzite garantoval zlavu niekde inde. Ak tak nie je spomenute… ” A precital si si diskusiu a moj clanok poriadne?? Pretoze ja pisem o tom, ze napriklad v anglicku (a jeden z diskutujucich napisal, ze aj v Spanielsku) ti NIC aktivovat netreba, ziadne hovadiny, cervene, modre peciatky a ISIC ti JEDNODUCHO PLATI. Takze tvoja poznamka o tom, ze nevies, kde mi slovensky ISIC je nehnevaj sa hlupa a nemiestna. Uz som napisal dokonca aj to, ze este predtym ako som zacal studovat tu, som tu Slovensky ISIC pouzival….takze predtym ako nieco sarkasticke napises, skus si precitat vsetko poriadne…A na mudreho sa zjavne hras ty, ja nikde nemam napisane, ze som mudry, je to BLOG, ak nevies definiciu, tak si ju niekde vygoogli.

  36. gogic Says:

    ja som dostal v mnichove zlavu do muzea na neplatny ISIC :))

  37. m2K Says:

    seth82: skus nabuduce neemotivne(alebo na nich nereaguj) :)
    Ja len chcem stale podotknut, ze zeleznice ziadnu zlavu poskytovat nemuseli. To, ze zvolili preukaz ISIC znamena, ze chceli umoznit SVK studentom lacnejsie cestovat a usetrit peniaze za vyrobu vlastneho preukazu. Da sa to pochopit aj tak, ze v povedomi verejnosti to bol nestastne zvoleny krok. Pre zeleznice teda bude lepsie, ak si vydaju vlastny preukaz.

    Dana tematika sa da vnimat rozne. K tym Helsinkam citujem kamarata:
    14:46:18: mas nejaku zlavu na ISIC na zeleznice v helsinkach
    14:46:19: ?
    14:46:22: ee
    14:46:31: musis mat tu ich je**utu karticku

  38. je to tak, neplati to v ZSSK. a to sa situacia zmenila k lepsiemu – pred dvoma rokmi vydavali specialne svoje preukazy, teraz uz akceptuju ak karty EURO 26 a karty ISIC VYDANE vysokou skolou na SK. Ze to je tak, sa musis stazovat vyssie, a nie u ZSSK.
    Inak neviem naco si vytahoval karticku pri pokladni na stanici, studentsky listok by ti vydala aj bez toho, a v pripade, ze by si sprievodca vsimol vydavatela karty, a naozaj by trval na tom, ze je neplatna, tak by si jednoducho doplatil. (sice o 80 Sk viac, ale zo skusenosti viem, ze sprievodcovia a vlakveduci to vedia pochopit)

  39. hamm Says:

    hmm….tak je priatelu…ja sice studujem na slovensku takze som s podobnymi vecami nemal problem ale bo som svedkom toho ako isli nejaki chalani z brna do blavy vlakom (samozrejme s “Ceskym” ISICom), vraj ked si kupovali listky a ukazali svoj ISIC teta im predala zlavnene…no a na slovensku chudaci dostali pokutu…nemali “NISIC”…vtip je v tom poskytnut akoze zlavy a potom vymysliet milion vynimiek aby platili co najmenej…

  40. cerno Says:

    pekny pribeh. Ja mam zas opacnu skusenost. studujem v BB, ale vela cestujem. Kartu ISIC v krajinach v ktorich som bol uznali hadam len v NY na Empire State Building, aj to len na dlhe ukecavanie ze som fakt student. Co z tohto vyplyva? jednoducho ISIC(international student identity card) nie je tak medzinarodna ako sa uvadza v nazve. Nikde ju nechcu uznat. Mam odstusane na roznych kontinentoch nasej maticky Zeme.

  41. seth82 Says:

    cerno:vymenuj prosimta staty Europy (nie SR a CR) kde ti na isic nieco nevydali…dakujem.

  42. luboso Says:

    este som chcel dodat, ze sa cudujem zelezniciam, ze to vobec tak riesia ze nove karticky pre zahranicnych studentov… Sak ta karticka, ktoru oni vydavaju nema zaidnu ochrannu znamku a je lahko sfalsovatelna

  43. Rujo Says:

    Mne vo Versiali v Paríži dali zľavu aj na čipovú kartu SAD Trenčín :-)) Tetuške v budke som ju akázal lámanov francúžtinou povedal že som študent a ona mi bez okolkou dala polovičný lístok do versailských záhrad.
    Na ISIC kartu kedze som este len stredoskolák som mal zlavu len párkrát cestou autobusom. Dopravcovia ako Turancar, albus, …. s nou problémi nemajú dajú na nu polovicný…. V zlíne sa mi stalo ked som isiel domov ze som mal zlavu ubohých 10 percent… takze namiesto 80 som platil 72 KC — to je inac trapne – SAD Prievidza

  44. to si tak rychlo zabudol ako to na slovensku chodi,však tato krajina nie je pre usilovnych a schopnych,ale patri neschopnym,tunelarom,karieristom a korupčnikoma usilovnym uradnikom ktory prečetuju usilovne cele hodiny a pri tej usilovnej praci na ministerstvach nestihaju dopracovat niečo rozumne a užitočne pre spoločnost-kašli na kartu,but rad že tu tak často nie si a nemusiš stretat každu chvilu blbost

  45. spocky Says:

    No ja som pisal uz aj na zeleznice staznost, 3x som to poslal a nikdy mi neodpisali, neviem ci to bude tym, ze som sa im snazil vysvetlit, ze skratka ISIC neznamena “international slovak identity card” ale international student identity card.

    Moj spolubydla im pisal trochu rozumnejsie a tomu odpisali dokonca, ale ziadna odpoved k veci tam absolutne nebola, vzdy sa vyhybali a nakoniec sa vyhovorili nato, ze nemame rovnake ISICi ci take nieco.

    slovensko no …

  46. janco Says:

    hm vsetci tu vravite ako studujete v anglicku , ale ja studujem na slovensku a bol som parkrat anglii a ziadnu zlavu ISIC na vlaky nam nechceli dat ,iba sa pekne zasmiali ,tak sme ju skusili vytiahnut na bus a tam nas uplne vysmiali, nevravim o busoch co vozia ludi z letiska tam sme zlavu dostali:), ale na druhu stranu v kine na isic dostanes zlavu vsade ,je to jedno ktora krajina:)

  47. Abcd Says:

    hm, divne, jazdim na zahranicny (nemecky) ISID so zeleznicami a nemal som problem, akurat raz ho studoval sprievodca tak dokladne ze sa ma pytal ci moje nemecke denne studium ma na slovensku ekvivalent, ked som mu odvetil ze samozrejme hej tak uz dal pokoj ;-)

  48. 23k Says:

    Mne sa zda, ze vacsine prispievajucich usla podstata a sice, ze zeleznice uznavaju ISIC ako doklad o studiu iba pokial je vydany na Slovensku. Preto ani ja nechapem, preco si clovek namiesto ISICu (mimochodom designovaneho studentskeho preukazu dvoch najvacsich medzinarodnych organizacii, ktorych je Slovensko clenom) musi vybavit akusi uchylnu lokalnu karticku?!

  49. saša Says:

    No úspech našich mizerných železníc je už len to, že mám zľavu na všetky trate na Slovensku. Nie ako voľakedy keĎ som si mohla vybrať dve trate a keď som išla do Leopoldova kde ma prišiel čakať otec a vzal ma autom do Nitry, kde bývam, tak som si kúpila so zľavou do Nitry, pretože len do Leopoldova mi nchceli predaŤ, aj keď to leží na mojej trase. Tiež mi tvrdili, že mi na českú vŠ nemozu dať zľavnenku, takú tú šmejdácku papierovú. Vtedy som sa už vážne naštvala a nakričala som tam na tú ženskú, že porušuje pravidlá samotnej ZSSK. Hneď som mala kartičku na stole. Inak, rekonštruciu koridorov železníc financuje aj EÚ, takže čitso teoreticky majú nárok na zľavu všetci študenti z krajín EÚ, kedže to ide aj z ich prachov :-) V ČR sa nedá jazdiť iba na ISICA, treba urobiť junior pas, ktorý je ale podľa mňa výhodný, lebo je to aj sphere card, ktorá platí na zľavy v reštikáchm obchodoch a tak. Alebo proste ukážete občiansky preukaz kde stojí, že máte menej ako 26 rokov a máte zľavu. CEstujem tak sama.Inak ISICA českého mi uznali na zĽavu v Nemecku, Rakúsku, Španielsku, HOlandsku, Maďarsko atď. Takže ak niekto tvrdí, že ISIC neplatí inde tak riadne kraviny trepe. Alebo sa nebol schopný dohovoriť a spýtať sa. Nehovorím že na cestovanie, napr. na Deutsche BAhn je treba urobiť si buď Bahn Karte alebo použiť preukaz vlastnej nemeckej VŠ – to som cestovávala dokonca zadarmo, v Brandenbursku sa neplatí vo vlakoch s preukazom Postupimskej univerzity ani koruna.

  50. ladislaf Says:

    iba sa zabavam nad praktikami na SVK. a to nielen zeleznic ale aj niektorych autobusovych prepravcov. platny zoznam neziskas nikde, pritom niektore spolocnosti si upravuju vysku poskytovanej zlavy – bez upozornenia zmeny na cestovnom poriadku. tak sa stane ze nastupis na bus o 14:20 a zlava 15%, ale na buse o 14:30 inej dopravnej spolocnosti 50%…
    a na margo international, Iraque arab republic aj ked obyvatelia asi netusia kde SVK je poskytuje zlavu na isic napr v hoteloch, muzeach od 10 do 93%
    ano,%!!!!!!!!!!!!
    vraj vyspela europa

  51. bernard Says:

    ja som tiez platil pokutu v tatrach na elektricke. z automatu som si kupil studentsky listok (som student, cesky ISIC).
    vo vlaku mi sprievodkyna (velmi “mila” pani) ukazala papier, kde bolo velmi vela textu a jeden riadok zvyrazneny, ze student sa musi preukazat studentskou kartou vydanou na SVK. dakujem pekne, nabuduce idem na motorke :)
    a zaujimave, ze v rusku mi vedia dat zlavu na koncert klasickej hudby 90% (nie, nepomylil som sa 90%)

  52. duro Says:

    nie len na slovensku je to tak, AJ VO FINSKU potrebujes byt studentom finskej univerzity!

  53. Hugo Says:

    Nikto este nespomenul problem, ked si chcete dat potvrdit to ich uzasne tlacivo na skole v zahranici kde vam to odmietnu, lebo nepodpisu dokument v inom ako ich jazyku a slovencinu si slabikovat a prekladat predsa nedaju… Slovenske zeleznice su na tom komplexne (aj co sa tyka tej novej – uplne zbytocnej – prerabky kolajnic) naozaj dost zle.

  54. chamo Says:

    Ako bolo pisane, to ze zahranicni studenti u nas zlavu nedostanu sice moze mrziet, ale jednoducho take su pravidla (dovodov tu uz par uvedenych bolo).
    Ovela viac ma zaraza vsak iny fakt a to pristup nasich zeleznic k studentom strednych skol. Aj oni si totiz mozu nechat vystavit ISIC (samozrejme potrebuju k tomu potvrdenie od skoly). Akurat ze na nasich zelezniciach je im to na figu, pretoze zeleznice uznavaju ISIC iba par vyvolenych gymnazii, ktore s nimi maju zmluvu. Ostatni, nech sa paci doneste potvrdenie, dostanete dalsi preukaz (sak naco setrit). Nie je to nic strasne, ale naco je to dobre??????

  55. uz sa mi nechcelo citat celu diskusiu, tak mozno to sem niekto dal, neviem, ale skuste pouzit isic v taliansku – zeleznice mi ho neuznali, autobusove linky skoda reci a dokonca ho neuznava ani vacsina muzei – vo florencii v palazzo vecchio som dostal zlavu 1 euro a vo vatikanskych muzeach 2- na ine zlavy si nepamatam, dokonca, ked som prisiel na pobyt na bolognsku uni, tak chlapik, sef administrativneho oddelenia, si prezrel moj isic a povedal mi, ze doteraz ich videl len zopar
    na sk mi isic pravidelne nechcu uznavat v ba sad – tie cervene busy, parkrat som siel do modry a len raz som si vyhadal zlavu, ostatni soferi mi hlasia, ze moj isic je neplatny, ale zvlastne je, ze im to aj pise na citacke

  56. less Says:

    A neviete, uznavaju SADky napr. cesky ISIC?

  57. seth82 Says:

    Skus si precitat diskusiu,tam sa to tusim spomina,pripadne sa informuj cez email u SAD..

  58. Valec Says:

    Celý článok, tak ako aj väčšia časť diskusných príspevkov, je len výkrikom človeka (ľudí), ktorý aj napriek tomu že študuje na vysokej škole nie je dostatočne gramotný, aby si vedel zistiť, za akých podmienok poskytujú dopravcovia na Slovensku študentom zľavu.
    Totiž zľava sa neposkytuje na základe toho, v akými farbami alebo logami ja karta potlačená, ale na základe údajov nahratých príslušnou VŠ do pamäte čipu. Zahraniční študenti majú možnosť vybaviť si na základe potvrdenia z ich školy kartu oprávňujúcu zľavu na príslušnej stanici pre miesto ich bydliska.

    Len na dôvažok dodám, že ja som tento rok VŠ skončil a systém poskytovania zliav som bez problémov pochopil po jednom poriadnom prečítaní informačného letáka ktorý sme mali v škole.

  59. seth82 Says:

    Valec: Je zjavné, že napriek úspešnému ukončeniu štúdia (gratulujem), gramotný nie si ani Ty. To, za akých podmienok poskytujú železnice zľavu si dokáže zistiť aj dieťa. V čase, keď sa táto príhoda stala, žiadne čipy ešte v kartách ISIC neboli, takže jediné, čo bolo oznámené bolo to, že na železniciach platí zľava pre držiteľov spomínanej karty. Článok vcelku naráža na to, prečo ja, keď prídem so Slovenským ISICom napríklad do UK, Nemecka, Holandska, alebo hocikde inde, nik mi žiaden debilný čip nekontroluje. ISIC znamená INTERNATIONAL Student Identity Card, teda ja som vôbec nečakal, že mi teta pri pokladni zahlási, že keďže ISIC nie je slovenský, nie je platný. RAZ je to ISIC, tak má platiť a nie je dôležité, či študujem v Kambodži, UK, alebo na Slovensku. Takže v závere ešte raz podotknem, že aj napriek titulu si niektorí nevedia poriadne prečítať článok a okomentujú ho s predstieranou nesmiernou chytrosťou svojím názorom, ktorý je ale absolútne od veci.

  60. Veronika Says:

    Plne suhlasim so seth82! Studujem v Brne a ISIC mi na SR neplati ani vo vlaku ani v autobuse. Skusala som sa dopatrat preco. Za prve nemam aktivovany magneticky ppasik na zadnej strane ISIC-u, ktoru si nemam dat kde aktivovat lebo moja skola v CR taky pristroj nema. Lepia tam len neake strieborne hranate bliskajuce sa kolky, ktore ma opravnuju pouzivat vsetkych dopravcou na uzemi CR so zlavou. Takze smola, v CR mi je to prd platne lebo tieto sluzby nevyuzivam. Na SR mi je karta tiez prd platna, lebo na zel. stanici mi po krvopotnom vyjednavani povedali ze ZSR neakceptuju ISIC, treba si zakupit dalsiu kartu Junior RailPlus, plati len do 26 rokov, a s nou mozem cestovat vlakom ako lunetik kde len chcem na uzemi SR. Pre mna nevyhodne, lebo cestujem prevazne busom. Sranda je, a to proste na SR je uz tak, ze medzi dopravcami je taky bordel, ze oni sami nevedia ci ju maju brat alebo nemaju brat na vedomie. Problem v autobuse mam len vtedy ak maju cipovu skrinku..po zazneni ” prilozte vasu kartu ” ma napada vselico.. tak len slusne odpoviem ze ju nemam aktivovanu, lebo si to nemam kde dat aktivovat. Vysvetlenie mojej skoly znelo.. ” v CR sa zahranicnym studentom taketo typy kart nevystavuju, tu mame bez magnetickeho pasika a za poplatok 300 Kc si treba dokupit kolok, ktory sa lepi do laveho dolneho rohu fotky.” Ten kolok som spominala hore v texte. Takze nic pre mna. Ked som telefonovala do CKM… velmi nevrla pani mi prislubila ze sa mi po zisteni skutocnosti ozve v priebehu dna. Urobila tak asi do 3 hod, co ma dost soklo, myslela som ze na mna uz zabudla. Volala mi a bola velmi rozcarovana po zisteni skutocnosti. a co zistila? Takze, zistila asi tolko, co som uz vedela. ISIC vydany v CR mi na SR neplati vsade tam kde maju magneticke kontroly platnosti ISIC, to jest aj v niektorych autobusoch. Zlavu na vlak si mozem uplatnit len s kartou Junior RailPlus, ktorej cena je cca 15 Eur. Ironiou ISIC karty je ten zaciatok velkym pismom.. INTERNATIONAL!! Velmi vela cestujem a na moje prekvapenie za posledne 3 roky s nou mali problem iba na SR. Zlavu som si mohla uplatnit aj vo Finsku ci Taliansku,v Anglicku i Rusku…je to fakt kocurkovo. Nikedy sa vazne hambim, ze tu musim zit. Vela veci je tu postavenych na hlave a i napriek staznostiam spotrebitelov nikto neriesi preco to nefunguje. To ze mi zeleznice nechcu uplatnit zlavu respektujem, ale nechapem preco nevymyslia iny sposob ako dalsiu plastovu kartu, trebars len vlakovu nalepku na ISIC, Urcite aj vasa dokladovka je zahatana kadeakymi kartami! Asi tolko z mojej strany. Na SR si hradim plnu vysku cestovneho ked vidim ze maju tie cipove boxy. Uz si o rok ISIC nebudem davat robit. Pevne nervy vsetkym studentom!

  61. Marek Says:

    Neznalost prepravnych podmienok neospravedlnuje + je to v podmienkach ISICu:
    Zľavnené cestovné autobusovými prepravcami, MHD a ZSSK môžeš využívať ako študent, pokiaľ vlastníš Univerzitný preukaz študenta ISIC vystavený VŠ/UNI akreditovanou MŠ SR.

    ISIC znamena medzinarodna studentska karta a nie medzinarodna karta na zlavy pre studentov. Tj. tiez nemozes prist do Brna a vyzadovat od nich s UK isicom nech ti daju mesacny studentsky cestovny listok(je to mozne iba ISICi vydane v CR)…

    • seth82 Says:

      Zaprvé – tento článok je skoro 2 roky starý. Zadruhé – to, že si slovenská strana robí so značkou ISIC, čo chce, nie je môj problém, nemal som AKO vedieť o týchto podmienkach, keďže študujem v Anglicku. Tu ak prídeš so slovenským ISICom, alebo hoci aj s bangladéšskym, nik sa nevypytuje, z ktorej krajiny ho máš -je to proste medzinárodná študentská karta, ktorá ma uľahčiť akceptovanie študentov pri zľavách na medzinárodnej úrovni. Neviem, kedy sa toto budú ľudia u nás snažiť pochopiť, namiesto poučovania o kadejakých nezmyselných podmienkach…

      • Jurášek Says:

        Zdravím,

        jsem studentem v ČR. A plánuji s ERAZMEM studovat v Košické univerzitě J. Šafárika. Po přečtení potíží v dopravě na straně SK bych se chtěl zeptat co si mám pořídit?

        Na Slovenských stránkách ISIC píší toto:
        Študenti zahraničných univerzít/škôl programu ERAZMUS potrebujú na uplatnenie štátom garantovaných zliav Univerzitný ISIC preukaz slovenskej VŠ/UNI, na ktorej študujú.

        Takže si mám v Košicích požádat o Slovenský isic jejich UNI? Nebo je pod tím preukazem myšleno nějaké jiné potvrzení? Dále pak jestli někdo neví jak se levně z Košic dostat do Užhorodu? Rád bych si udělal výlet na Podkarpatskou Rus, když budu tak blízko.

        Za odpověď předem děkuji.

  62. seth82 Says:

    Ja osobne nie som odborník, predpokladám, že na univerzite v Košiciach dostaneš ISIC ako štandard. S ním si môžeš uplatniť zľavu. O Užhorode nemám ani potuchy.

  63. aberwitzig Says:

    Neviem či to tu ešte funguje ale potrebovala by som radu :-) V apríli cestujem na týždeň do UK a potrebovala by som vedieť, či mi ISIC (študujem na SŠ) platí aj na ich železniciach. Vopred moc ďakujem :)

    • seth82 Says:

      Funguje polovične :) V každom prípade železnice v UK už neponúkajú študentské zľavy ako kedysi, na zľavu je potrebné mať RailCard, takže so slovenským ISICom si uplatníš zľavy všade inde (Kino, obchody), ale nie na železniciach. Skôr by som odporúčal cestovať v skupinke, existujú pekné skupinové zľavy, alebo kúpiť lístok dopredu cez Internet, spiatočné stoja spravidla tak isto ako jednosmerné.

Pridaj komentár

