Výhercovia Zlatých Glóbusov 2009

golden-globe-trophy

Dnes v noci sa konalo 66. odovzdávanie prestížnych filmových cien Zlatý Glóbus. Výsledky hádam nepotrebujú žiaden komentár, na mojom blogu nájdete aj zoznam nominácií.

Najlepšia dráma – Slumdog Millionaire (2008)
Najlepší mužský herecký výkon v dráme – Mickey Rourke (The Wrestler, 2008)
Najlepší televízny seriál (Dráma) – Mad Men (2007)
Najlepší ženský herecký výkon v dráme – Kate Winslet (Revolutionary Road, 2008)
Najlepší muzikál alebo komédia – Vicky Christina Barcelona (2008)
Najlepší mužský herecký výkon v muzikáli alebo komédii – Colin Farrell (In Bruges, 2008)
Najlepší režisér – Danny Boyle (Slumdog Millionaire, 2008)
Najlepší ženský herecký výkon v seriáli (Muzikál alebo komédia) – Tina Fey (30 Rock, 2006)
Najlepšia hudba k filmu – A. R. Rahman (Slumdog Millionaire, 2008)
Najlepší televízny seriál (Muzikál alebo komédia) – 30 Rock (2006)
Najlepší pôvodný scenár – Simon Beaufoy (Slumdog Millionaire, 2008)
Najlepší mužský herecký výkon v seriáli (Muzikál alebo komédia) – Alec Baldwin (30 Rock)
Najlepší zahraničný film – Vals Im Bashir (Izrael, 2008)
Najlepší herec vo vedľajšej role – Heath Ledger (The Dark Knight, 2008)
Najlepší ženský herecký výkon v muzikáli alebo komédii – Sally Hawkins (Happy-Go-Lucky)
Najlepší animovaný film – Wall*E (2008)
Najlepšia pieseň k filmu – The Wrestler (The Wrestler, 2008)
Najlepšia herečka vo vedľajšej role – Kate Winslet (The Reader, 2008)

Vynechal som zopár cien z oblasti televíznych seriálov, ktorých fanúšik veľmi nie som. Priznám sa, že výhercovia ma poväčšine sklamali a zasa sa raz prejavila konzervatívnosť členov poroty, ktorí dopriali najväčšiemu filmovému prekvapeniu (a povedal by som, že aj zázraku) roku 2008 (Temný Rytier) iba jedno jediné ocenenie, ktoré si ale zosnulý Heath Ledger fakt zaslúžil. Potešila ma aj výhra animovaného filmu Wall*E, viem, že nie je každému po srsti a osobne by som to doprial aj Boltovi, ale mne sa páčil jednoznačne najviac zo všetkých troch kandidátov. Naopak veľmi nemilo ma prekvapila jedna z mojich najviac sledovaných kategórií – najlepšia hudba k filmu, v prípade ktorej už samotné nominácie boli pre mňa obrovským sklamaním (kdeže je score k Temnému Rytierovi, alebo Wall*E?), osobne som dúfal, že to vyhrá Defiance, ocenenie sa však nakoniec ušlo Slumdog Millionaire, z ktorého hudba ma vôbec neoslovila. Ale tak čo už – tisíc ľudí, tisíc chutí, je veľká škoda, že takéto významné ocenenia nie sú ovplyvniteľné divákmi, ale iba malou uzavretou skupinkou snobov. Čo je horšie – Zlaté Glóbusy bývajú zvyčajne predzvesťou Oscarov a v tom prípade sa ja osobne asi fakt nemám na čo tešiť…ale veď uvidíme.

Pridaj komentár

